Jak trenować, żeby nie zwariować?

kwietnia 01, 2020

Zdjęcie te przedstawia najbardziej surową trenerkę, jaką znam. Dlatego ten post jest pod jej patronatem. Raz, dwa, trzy, Pusia patrzy!


Pewnie nie raz słyszałeś, że kardio to musisz robić przynajmniej godzinę, bo tłuszcz spala się dopiero po iluś tam minutach, więc krócej nie warto, albo, że żeby schudnąć to musisz robić to i to, bo tak to nic nie osiągniesz. 

Najważniejsza w tym wszystkim jest RADOŚĆ. Jeśli nie czerpiesz przyjemności z tego, że coś robisz i nie sprawia to, że jesteś szczęśliwy, to czy musisz się męczyć dalej? Oczywiście, że nie. Na początku może nie być łatwo i możesz zmuszać się do ćwiczeń, ale jeśli z czasem tego nie pokochasz to sprawdź się w innej dziedzinie. 

Nie każdy musi być pływakiem, czy baletnicą. Jeśli coś Ci nie wyjdzie to świat się nie zawali, po prostu spróbuj czegoś innego.

Czasem jest tak, że jak się już wkręcisz to nie możesz przestać. Chcesz więcej i więcej. Skutkiem jest przemęczenie i efekt odwrotny do oczekiwanego. Daj sobie czas na odpoczynek! Regeneracja jest równie ważna co trening, nie zapominaj o niej i nie katuj się.

Warto nastawić się na jakiś cel, ale większość z nas nie jest sportowcami i nie dajmy się zwariować! Nie każdy musi robić to samo. Treningi na zasadzie 'kopiuj - wklej' nie działają, ponieważ każdy z nas jest inny, lubi co innego i będzie inaczej reagował na wysiłek fizyczny. Oczywiście dobrze wiedzieć coraz więcej, ale czerp wiedzę z mądrych źródeł, od autorytetów w danej dziedzinie, a nie od osób, które wymyślają coraz to nowe, coraz głupsze diety eliminacyjne, po których wypadną Ci włosy od braku witamin lub nabawisz się chorób tarczycy. Tego chyba nie chcesz? Ja bym nie ryzykowała.

Sama przetestowałam w swoim życiu wiele diet i z czystym sumieniem mogę stwierdzić, że kluczem do sukcesu jest to, aby polubić zdrowe, rozsądne jedzenie. Nie chodzi o to, by całe życie nie jeść czekolady, albo nigdy już nie sięgnąć po piwko, bo mają za dużo kalorii. Wszystko zaczęło działać, kiedy wbiłam sobie do łba, że wszystko wymaga czasu, nie można nic na szybko, w noc nie zrzucisz wszystkich zbędnych kilogramów, które zgromadziły się przez lata. 

To walka nie na miesiąc czy dwa. W sumie to w ogóle nie musi być walka. Polub to i daj sobie czas!  

Pamiętaj, że nie musisz robić tego co wszyscy, pozwól sobie na próbowanie różnych rodzajów sportu. Tyle tego jest, że na pewno coś znajdziesz. Jeśli nie wiesz od czego zacząć możesz umówić się chociaż na jeden trening personalny, zamówić dietę i trening online, albo po prostu włączyć YouTube, który jest kopalnią treningów i nie tylko. Sam wiesz. Nie szukaj wymówek, tylko sposobów. Nie ma drogi prostej, usłanej różami. Każda z dróg ma mniej lub więcej zakrętów i na każdej spotkają Cię jakieś przeciwieństwa losu, ale bez tego byłoby nudno. Także wstawaj z kanapy i rusz swoje cztery literki. Zrób coś pożytecznego dla swojego ciała i umysłu! Nie rób formy na lato, a na lata. 


You Might Also Like

0 komentarze

Polecany post

Co robić na Mierzei Wiślanej? Trasa rowerowa

Może zastanawiasz się właśnie dokąd pojechać na weekend, czy wakacje. Moja propozycja to Mierzeja Wiślana. Jest to dobre miejsce równ...

Formularz kontaktowy

Nazwa

Adres e-mail *

Wiadomość *