10 mitów żywieniowych

kwietnia 21, 2020



Były mit treningowe, więc teraz przyszedł czas na jedzeniowe. Będzie się działo. Ciekawe, w kóre z nich wierzysz teraz lub wierzyłeś wcześniej?

1. ZIEMNIAKI TUCZĄ - mój ulubiony, jeśli jeszcze obrażasz kartofle TO MUSISZ PRZECZYTAĆ TO.  Jest tam kilka słów o tych bulwach, dlatego nie będę teraz się nad tym rozwodzić. Kocham kartofle i nie zawaham się ich użyć! 

UTUCZYĆ TO CIEBIE MOŻE NAWET I SAŁATA JAK BĘDZIESZ JEJ ŻREĆ ZA DUŻO. NIE GRUBNIESZ OD JEDZENIA OKREŚLONEJ RZECZY, CZY POTRAWY, A OD NADMIARU. 

2. OSTATNI POSIŁEK TRZEBA ZJEŚĆ DO GODZINY 18 - UWAGA GONG - wybiła magiczna godzina, jak zjesz coś po 18 to zamienisz się w bańkę! Jeśli chodzisz spać po dobranocce to ok, jedz sobie ostatni posiłek o 18, ale uogólnianie nie ma sensu. Jeśli ktoś chodzi spać o 24 to też powinien jeść kolację do godziny 18? Bzdura. Możesz jeść później, jednak po posiłku najlepiej poczekać chociaż godzinę ze snem. Czasem godzina to za mało, możesz potrzebować więcej czasu - też dobrze. Niech każdy słucha swojego organizmu. Nie jesteśmy cyborgami.

3. TŁUSZCZ JEST ZŁY - tego nie jedz bo to tłuste! Nie dodawaj do tego oleju! A masło orzechowe to można jeść? Przecież to jest takie kaloryczne... Ty jesteś na diecie? Skończmy z tym raz na zawsze

TŁUSZCZ TAK JAK BIAŁKO CZY WĘGLOWODANY JEST POTRZEBNY DO PRAWIDŁOWEJ PRACY NASZEGO ORGANIZMU. ELIMINOWANIE KTÓREGOŚ Z TYCH SKŁADNIKÓW NIE PROWADZI DO NICZEGO DOBREGO.
4. GLUTEN SZKODZI WSZYSTKIM - Gluten dla większości osób nie jest szkodliwy. Muszą na niego uważać osoby, które go nie tolerują i mają na przykład celiakię. 

5. JEDZENIE 5 MAŁYCH POSIŁKÓW JEST LEPSZE NIŻ ZJEDZENIE 3 DUŻYCH - Liczy się ilość spożytych kalorii w ciągu dnia, a nie ilość posiłków. Możesz nawet zjeść raz, a dobrze, tylko czy to będzie dobre dla układu trawiennego? Nie należy przesadzać w jedną, ani w drugą stronę. Jeśli lubisz zjedz mniej większych posiłków, a jak wolisz jeść częściej, ale mniejsze to też nie ma problemu.

6.CZEKOLADA NIE JEST ZDROWA I NIE WOLNO JEJ JEŚĆ - Czekolada, która składa się z 90% kakao i nie ma w sobie tony cukru jest dobrym źródłem tłuszczów w diecie. Nie dajmy się zwariować! Poza tym zawiera magnez, żelazo, cynk i inne niezbędne nam mikroskładniki. Kostka, czy dwie nie zaszkodzą. Dawkuj sobie szczęście!

7. JEŚLI PRZEJDZIESZ NA DIETĘ WEGETARIAŃSKĄ, ALBO WEGAŃSKĄ TO NA PEWNO SCHUDNIESZ -  tak jak już wspomniałam wcześniej nie tyjemy od konkretnego pożywienia, a od jego nadmiaru, więc to, że przestaniesz jeść mięso w tym kontekście nic nie zmieni.

8. JEŚLI CHCESZ SCHUDNĄĆ MUSISZ UNNIKAĆ CHLEBA I MAKARONU, CZYLI ZREZYGNOWAĆ Z WĘGLOWODANÓW - węglowodany są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. (Patrz wyróżnione zdanie na fioletowo wyżej.)

9. GŁODÓWKA JEST WSPANIAŁYM SPOSOBEM NA OCZYSZCZENIE ORGANIZMU - jeśli trenujesz to nie radzę robić sobie nawet jednodniowej głodówki, ponieważ możesz zasłabnąć podczas ćwiczeń. Oprócz tego nie jest to wskazane, gdyż może prowadzić do zaburzeń odżywiania. Nic nie zastąpi zdrowej, zrównoważonej i pełnej w składniki odżywcze diety.

10. BRĄZOWY CUKIER JEST ZDROWSZY OD BIAŁEGO - przyjęło się, że brązowy cukier jest zdrowszy od zwykłego. Ludzie sobie tak wmawiają, ale nie jest to prawda. Jest to po prostu cukier rafinowany zabarwiony melasą lub karmelem. Mniam mniam, co? Cukier to cukier i bez względu z czego został zrobiony, czy to z buraka, czy z kokosa, albo trzciny nadal będzie szkodliwy w nadmiernej ilości.


You Might Also Like

1 komentarze

  1. No tak...te biedne ziemniaki będą miały przerąbane jeszcze wiele lat 😅 ale przeraża mnie mit o głodówkach.Oby Ci co w ta wierzą zrozumieli że to ogromna głupota :(

    OdpowiedzUsuń

Polecany post

Co robić na Mierzei Wiślanej? Trasa rowerowa

Może zastanawiasz się właśnie dokąd pojechać na weekend, czy wakacje. Moja propozycja to Mierzeja Wiślana. Jest to dobre miejsce równ...

Formularz kontaktowy

Nazwa

Adres e-mail *

Wiadomość *